måndag 16 mars 2009

pömisg

jag och m var på fest i halmstad hos min gamle klasskamrat j. det var himla trevligt, det är kul att träffa nya människor. vi var som mest 28 pers på 28 kvadrat, det blev trångt å varmt. är tacksam att m var med på att ta luft emellanåt.

det var en tjej som började prata om ordet pömsig, som jag fått lära mig betyder trött. om man bor lite norrut eller slår upp ordet pömsig i ordboken så betydere det "sexuellt utmattad". snacka om att ja blev förvånad och aningen förvirrad. känner dessutom ett starkt behov att berätta vad ordet betyder så man inte använder det i ett sammanhang som gör att det blir en pinsam situation.

när ja gick förbi ett par ungar idag så såg ja till min förvåning att de drog en katt i svansen. ja sa till dem att vara snälla mot katten, det skulle dem. men så fort man vänder sig om så jagade dem den stackars katten igen. måste faktiskt säga, det va bättre förr, då hade barnen respekt för de äldre. ja jag vet, ja e inte så gammal, men ja är äldre än de snorungarna som plågade katten.

har aningen ångest över att ja inte har mer jobb inplanerat denna veckan, men det brukar ordna sig i slutändan ändå. får hoppas att det gör det nu med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar