söndag 29 mars 2009

helgen å sånt

i fredages jobbade ja i två timmar, körde sen till halmstad för studievägledning. har ju bestämt mig för att läsa till förskolelärare så jag har tagit mod till mig att ta reda på hur jag ska göra för att kunna bli förskolelärare. valde inriktningen; språk, kommunikation och skapande processor. jag vet att detta kommer bli bra. jag vill vara förskolelärare och har känt efter ordentligt. har ju vikarierat på olika förskolor i kommunen och tycker det är roligt och givande!! M var med mig i halmstad och ja träffade J efter vägledningen oxå fikade vi alla tre. pratade en massa oxå kollade vi i affärer efter något att ha på sig när vi skulle på inflyttningsfest. eftersom det är svårt att planera hur trafiken är när man kör hem så blev ja å M lite mer än en timme försenade. jaja det är sånt som händer!

vi var ett tag på festen, sen gick vi vidare till dickens. värdparet gick nån annanstans och berättade det för ja skickade ett sms, så kanske man gör...... H sjöng karaoke på dickens, hon va jätte duktig, hon sjöng två gånger. du e så duktig min kära svägerska:D

i lördages var ja aningen bakfull, vaknade med huvudvärk. men det gick över.

pappa ringde och väckte mig och sen åkte vi ner till farfar. han mår inte jätte bra, det är bara typ en och halv vecka sen hon fick en hjärtinferkt. han mår inte bra, men han är oxå 83 år. jag vill ändå inte att han ska ställa in tofflorna som man brukar säga! men han har levt ett långt liv, han har tom hunnit med att få ett barnbarnsbarn. när vi hälsade på honom på sjukhuset så den enda gången han log riktigt mycket var när han pratade om sitt barnbarnsbarn, men hon är ju oxå helt underbar så det kan ja förstå.

idag söndag glömde inte ja flytta fram klockan som man gör en dag som denna. passade mina kusiner idag, vi hade det mysigt. spelade spel, lagade mat och myste.

på tisdag ska ja hämta soffan i stan som ja ska låna på obestämd tid, som även kan tas tillbaka av ägaren om hon behöver den igen av nån anledning! får hoppas att hon inte gör de!

nu ska återgå till att chilla i soffan

ha d!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar