onsdag 21 oktober 2009

hur e det att vara fisk?


jag bor just nu hos min älskade bror, och här finns det ett akvarium med fiskar. fiskarna blänker fint och simmar runt.


tanken slog mig när jag precis gick förbi när jag skulle till mitt rum, hur e det att vara fisk i ett akvarium egentligen? jag har sett hitta nemo och de fiskarna verkar ha det ganska festligt eller ja, de vill ju ut i havet igen... vill dessa fiskarna oxå det? antagligen inte, men tänk om. ska jag hjälpa de ut i havet igen? de är skit kallt i havet, fiskarna kommer dö. det är nog bäst att de får stanna kvar i sitt akvarium och simma runder.


jag och J hade tankar en gång på kastrera guldfiskar, av någon anledning tyckte vi att de fanns för många och att de förökade sig för snabbt...... konstigt va man kan tycka när man inte sover som man ska.
idag ska jag på basgruppsmöte och äta pannkakor.. mums! vi ska skriva om vår modell som vi gjort. får nog lägga upp bilder på den med en annan gång.
fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar